مربا و کمپوت

طرز تهیه مربای زرد آلو

طرز تهیه مربای زرد آلو

مربای زرد آلو یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل تابستان است.
زرد آلو منبع عالی بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود
و به سلامتی چشم‌ها، پوست، مو، دهان و … کمک می‌کند.
زردآلو را میتوان به روش های مختلفی استفاده کرد،
به صورت میوه، کمپوت زردآلو، مربای زردآلو و ….

مواد لازم

🔹زردآلوی سفت ۱ کیلو
🔹شکر ۹۰۰ گرم
🔹گلاب (پودر هل)نصف استکان
🔹زعفران آب گرفته غلیظ یک قاشق غذاخوری
🔹آب یک لیوان
🔹آبلیمو (جوهر لیمو)یک قاشق سوپخوری (کمی)

طرز تهیه مربای زرد آلو

طرز تهیه مربای زرد آلو
طرز تهیه

برای تهیه مربای زردآلو ابتدا باید شکر و آب را روی حرارت می گذاریم تا شکر کامل حل شود،
جوش که آمد زردآلوها را بریزید و حرارت را کم کنید، می توانید مغزهای زردآلو هم پوست گرفته و خلال کنید
همراه زردآلوها بریزید تا حدودا ۲۰ دقیقه با هم بجوشد زیاد هم نزنید چون له می شوند،
سپس گلاب و زعفران اضافه و ۵ دقیقه دیگر که جوشید آبلیمو را بریزید حرارت را خاموش کنید.

روش دیگر: ابتدا زردآلو ها را بشویید و هسته های آن را جدا کنید و سپس به دو نیم تقسیم کنید.
شکر را روی زردآلوها بریزید و ۱ روز استراحت بدهید.

وقتی مربا به قوام لازم رسید زعفران آب کرده را اضافه کنید و فقط ۵ دقیقه بجوشانید و از روی حرارت بردارید.

نکات

این مربا زمان خیلی کمی برای پخت نیاز دارد اگر زیاد بجوشانید، زردآلوها له خواهند شد
و مربا تبدیل به مارمالاد خواهد شد.

در این مربا اگر دوست داشتید می توانید از خلال پسته و یا خلال بادام هم استفاده کنید.
این مواد را در مراحل آخر پخت اضافه کنید.

روز بعد یک قاشق آبلیموی تازه به قابلمه اضافه کنید و بجوشانید.

خواص زرد آلو

هزاران سال است که از زردآلو استفاده می شود.
این میوه در سراسر جهان در دسترس قرار دارد
و می توان آن را بصورت خام، خشک و مربای زردآلو مصرف نمود.
زردآلو این میوه شیرین فواید متعددی دارد و عصاره آن می تواند غلیظ باشد،
اما می توانید با اضافه کردن مرکبات و یا آب سیب، آن را رقیق کنید.
این میوه کوهستانی اغلب در ییلاق رشد تولید می شود.
این میوه پرخاصیت داری طبع سرد و تر است اما نوع شیرین آن طبع گرمتری دارد.
زردآلو ارزش غذایی زیادی دارد و دارای قند طبیعی می باشد که هضم آن بسیار راحت است.
زردآلو غنی از ویتامین های A ، B ،C، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3)، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی است.
ورزشکاران بعد از ورزش می توانند زردآلو بخورند به شرطی که پس از آن، آب میل نکنند.
برگ زردآلو را می توان در زمستان مصرف کرد و در تابستان آن را در آب خیس کرده و همراه با همان آب مصرف نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا