ایتالیاییغذا های مللغذای رژیمی

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی خوشمزه و رژیمی با ماهی

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی خوشمزه و رژیمی با ماهی

اسپاگتی یا پاستا آلا پوتانسکا، یک غذای ایتالیایی است که اواسط قرن بیستم در ناپل اختراع شد.

مواد تشکیل‌دهنده آن علاوه بر ماکارونی یا پاستا و آنچوی، شامل گوجه‌فرنگی‌، روغن زیتون‌، زیتون‌، کاپاروس (یا کبر) و سیر است.

در تهیه آلا پوتانسکا، از دستور پخت‌های مختلفی استفاده می‌شود و دستتان باز است که مواد را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم

🔹اسپاگتی: ۳۰۰ گرم

🔹ماهی (آنچوی): ۶ عدد فیله (ماهی مورد علاقه‌تان)

🔹روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

🔹رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

🔹فلفل چیلی: ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری

🔹گوجه فرنگی: ۵۰۰ گرم

🔹کاپاریس یا کبر: ۳ قاشق غذاخوری

🔹ریحان یا جعفری: به میزان دلخواه (برای تزیین)

🔹گوجه فرنگی (گیلاسی): به میزان دلخواه (برای تزیین)

🔹زیتون: به میزان دلخواه (برای تزیین)

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی خوشمزه و رژیمی با ماهی

طرز تهیه اسپاگتی آلا پوتانسکا ایتالیایی خوشمزه و رژیمی با ماهی

طرز تهیه

مرحله اول

گوجه‌فرنگی‌ها را در غذاساز پوره کنید اگر غذاساز در دسترس ندارید، آنها را رنده کنید.
در یک تابه روغن زیتون بریزید و ماهی‌های آنچوی یا هر فیله‌ ماهی را که برای اسپاگتی یا همان پاستا

یا ماکارونی رشته‌ای برای آلا پوتانسکا انتخاب کرده‌اید، در آن سرخ کنید.

ماهی‌ها را بعد از سرخ شدن خرد کنید. پوره گوجه‌فرنگی را به همراه دانه‌های فلفل چیلی و کاپاریس اضافه کنید.
اجازه دهید مواد داخل تابه به مدت ۵ دقیقه با هم بپزند.

مرحله دوم

در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. بعد از جوشیدن آب، پاستا یا ماکارونی را اضافه کنید.
کمی نمک اضافه کنید.
بعد از حدود ۱۰ دقیقه، وقتی اسپاگتی‌ها نرم شدند، آنها را آبکش کنید.

کف قابلمه را روغن بریزید. از سیب زمینی یا نان برای ته دیگ آن می‌توانید استفاده کنید.
پاستا را به قابلمه برگردانید و سس را لابه‌لا و روی آن بریزید.
درِ قابلمه را بگذارید و بعد از ۲ تا ۳ دقیقه حرارت را پایین بیاورید.

مرحله سوم

۲۰ دقیقه بعد اسپاگتی یا پاستا آلا پوتانسکا با ماهی آماده است. آن را در ظرف مناسب سرو بریزید.
روی آن را با گوجه گیلاسی حلقه شده، زیتون بدون هسته و سبزی (جعفری یا ریحان تازه و ساطوری شده) تزیین کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا